Veel gestelde vragen

Golfreizen

Wat als er ook niet-golfers in mijn gezelschap zijn?

In uw offerte-aanvraag kunt u aan ons doorgeven hoeveel golfers, en hoeveel niet-golfers zich in uw gezelschap bevinden. Wij stemmen onze offerte hierop af. Wie niet golft, betaalt daar ook niet voor.

 

Reserveren en betalen

Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?

Ja. Na uw reservering ontvangt u per e-mail een bevestiging en routebeschrijving. Hebt u binnen drie dagen na uw reservering nog geen bevestiging ontvangen, of bent u deze kwijt geraakt? Neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

Waarom kan ik bij Jouwgolfreis.nl niet direct online boeken?

Al onze reizen zijn maatwerk. In principe is geen wens ons te gek, wij vinden het leuk om u persoonlijk te helpen bij het samenstellen van uw ideale vakantie. Als wij online boeken mogelijk zouden maken, dan zouden we alleen nog maar standaardreizen kunnen aanbieden. Dat zou ten koste gaan van de kwaliteit van onze reizen.

Kan ik bij Jouwgolfreis.nl een reis of annuleringsverzekering afsluiten?

Wij raden aan om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten bij uw eigen bank of assurantie tussenpersoon. Soms is een annuleringsverzekering onderdeel van een reisverzekering met uitgebreide dekking. Vraag uw bank of assurantie tussenpersoon om advies.

 

Reis en verblijf

Hoe kom ik van het vliegveld naar mijn accommodatie?

Als u met het vliegtuig komt is het huren van een auto een goede optie. Er is in het buitenland wel openbaar vervoer, maar het systeem is lang niet altijd zo fijnmazig zoals wij in ons land gewend zijn. Gelukkig is het huren van een auto relatief goedkoop.
Als u gedurende uw vakantie verblijft op een resort, en u bent van plan dit resort niet te verlaten, dan is een transfer van vliegveld naar de accommodatie en op de dag van vertrek weer terug ook een goede keuze.

Vanaf welk tijdstip kan ik terecht in de geboekte accommodatie?

In de regel kunt u vanaf 15:00 uur u terecht in de door u geboekte accommodatie. Als de accommodatie al gebruiksklaar is, kunt u meestal al eerder van de accommodatie gebruik maken. U kunt dat bij aankomst even met de receptie afstemmen.

Vanaf welk tijdstip moet ik de accommodatie verlaten?

Als regel moet u de accommodatie voor 10:00 uur verlaten. Als u op uw vertrekdag een late vlucht hebt, kunt u met de receptie overleggen of u wat langer van de accommodatie gebruik kunt maken. Vaak kunt u tot het vertrek de bagage tijdelijk bij de receptie onderbrengen.

Ik heb een appartement/huis geboekt. Hoe zit het met de waarborgsom?

Als u een arrangement boekt met verblijf in een appartement, vakantiehuis of villa, dan zult u vrijwel altijd bij aankomst een waarborgsom moeten betalen. De hoogte van deze waarborgsom kan variëren tussen € 100,- en € 150,-. Bij normaal gebruik van de accommodatie krijgt u de waarborgsom aan het eind van de vakantie volledig terug.

 

Greenfees en starttijden

Kan ik ook ‘losse’ greenfees (bij)bestellen? En hoe betaal ik die?

Ja, u kunt u ook ‘losse’ greenfees (bij)bestellen. Wij reserveren uw starttijden en bevestigen deze per e-mail. Daarna sturen we u de greenfeevouchers per e-mail toe. Wat de betaling betreft: wij sturen u een gespecificeerde factuur, die u per bank kunt betalen. Uiteraard moet de betaling bij ons binnen zijn voordat u van start gaat.

Hoe vraag ik starttijden aan?

Bij uw offerteaanvraag kunt u bij ‘opmerkingen’ een voorkeur voor een starttijd aangeven. Wij proberen dan een starttijd te reserveren die zo dicht mogelijk ligt bij de starttijd van uw voorkeur.

Krijg ik restitutie van de betaalde greenfee(s) als ik moet annuleren?

Vooropgesteld: Wij hanteren een flexibele opstelling bij annuleringen. Maar wij zijn afhankelijk van de annuleringsbepalingen bij de diverse golfbanen. In praktijk wordt in vrijwel alle gevallen de greenfee(s) terugbetaald.

Indien u door weersomstandigheden niet mag starten krijgt u de greenfee volledig gerestitueerd. U moet echter wel de greenfee voucher bewaren mét een aantekening van de caddiemaster. Zodra we de ‘niet gespeelde’ voucher van u hebben ontvangen volgt restitutie.

 

Grensdocumenten

Welke grensdocumenten heb ik nodig voor Marokko?

  • Een paspoort is vereist. Het document moet nog 90 dagen geldig zijn na vertrek uit Marokko (bron: consulaat Marokko in Amsterdam).
  • Een visum is niet nodig voor een verblijf van maximaal 90 dagen.
  • Binnen de Schengenzone is het aan te raden een kopie van het paspoort van de niet meereizende ouder(s) mét een toestemmingsformulier mee te nemen, dit kan vertraging voorkomen bij controles. Buiten het Schengengebied zijn de regels vaak uitgebreider. Meer informatie en het toestemmingsformulier zijn te vinden op rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen. Denk ook aan de landen waar je doorheen reist op weg naar de bestemming.

Deze informatie geldt voor reizigers met de Nederlandse nationaliteit.

Offerte aanvragen

Alle gegevens ingevoerd?

Klik op "Vorige" indien u de invoer alsnog wilt wijzigen en klik op "Verzenden" om de offerte aan te vragen.